Samen inkopen doen en een hele speciale jarige

1 februari 2020 - Usa River, Tanzania

Arusha town

Een aantal dagen geleden nam Elizabeth (maatschappelijkwerker van The Cradle) mij mee naar haar nieuwe project. Ze begint een kinderdagopvang voor kinderen waarvan de ouders werken. De opvang is niet alleen voor overdag, maar ook voor in de nacht als de ouders nachtdienst hebben.

Vandaag ben ik samen met een andere vrijwilligster en Elizabeth naar Arusha gegaan om inkopen te doen voor de dagopvang, want maandag komen de eerste kinderen al en er staat nog helemaal niks! Er ligt niet eens een vloer in het huis.

IMG-20200201-WA0005IMG-20200201-WA0006IMG-20200131-WA0005

Samen met die andere vrijwilligster (die toevallig ook uit Nederland komt, een hartstikke leuke meid) hebben we een heleboel spullen gekocht, zodat ze maandag kan beginnen met het opvangen van de kinderen. We kochten: een vloer, speelkleden, 4 matrassen, borden, bestek, stoelen, potjes en een heleboel andere dingen.

Jacky’s birthday!

PhotoCollage_20200202_095008077

Gisteren, 31 januari, was het de verjaardag van Jacky. Degene die mij een beetje kennen weten dat ik een speciale band heb met dit meisje, die afgelopen zomer op straat gevonden is een week voordat ik aankwam in Tanzania met mijn vader.

Jacky heeft in de 3 weken tijd dat ik er afgelopen zomer was 2x in het ziekenhuis gelegen met longproblemen. De 1e keer gaf ik haar eten en zag ik dat ze helemaal bezweet, kortademig en suf in haar stoeltje zat. Ik besloot daarom de manager te informeren en heb hem verteld dat we naar het ziekenhuis moesten. Elke dag ging ik minstens 1x op bezoek bij Jacky en zo is onze band begonnen.

Maar terug naar het verhaal van nu. Jacky was gisteren jarig en ik vond het heel mooi en speciaal dat ik op deze dag bij haar kon zijn. Niemand wist dat ze jarig was maar ik had het toevallig 2 dagen geleden gelezen in het boek waar alle informatie van de kinderen in staat. Ik vertelde het aan de nanny’s en zei ik iets wilde regelen voor Jacky. Ik heb 10 avocado’ s gekocht, omdat Jacky daar zo van houdt. En we hebben met alle kinderen en de aanwezige nanny’s gezongen voor haar. Iedereen had speciaal voor haar verjaardag mooie kleertjes aangekregen. Het was een hele mooie en bijzondere dag.

IMG-20200201-WA0018IMG-20200201-WA0016IMG-20200201-WA0017

Nicolle