Thuiskomen: De eerste 2 dagen in Tanzania

29 januari 2020 - Usa River, Tanzania

IMG-20200128-WA0017IMG-20200128-WA0018IMG-20200128-WA0016IMG-20200129-WA0003

De eerste 2 dagen zitten erop!
Het is heerlijk om weer terug te zijn in Tanzania. Ik heb een heel warm welkom gehad van iedereen, een hoop knuffels!

Het is voelt alsof ik hier niet weg geweest ben. Het is helemaal als vanouds! Jacky en ik zijn onafscheidelijk, en het voelt van beide kanten weer helemaal vertrouwd. De nannies noemen mij nog steeds allemaal, mama Jacky.

IMG-20200128-WA0020IMG-20200128-WA0019

Wat ik wel even vergeten was is dat hier alles wat je in Nederland in 10 min kan doen ze hier 2 uur over doen, heerlijk! "Pole Pole"  zeggen ze hier. Dat is Swahili voor "doe maar een beetje rustiger aan". Zo heb ik 2 uur gewacht en in 3 verschillende rijen van 20 meter gestaan om een visum te krijgen, en 1 dag moeten wachten tot dat ik mijn simkaart kon gebruiken.

Deze keer slaap ik boven het kindertehuis wat echt ideaal is. Ik kan komen en gaan wanneer ik wil en ben van niemand afhankelijk. ' s Ochtends om 9 uur naar beneden om de nannies te helpen met voeden, spelen, wassen en verschonen. Om 12 uur gaan de kinderen dan een 'nap" doen. Ik ga dan lunchen met de andere vrijwilligers en kom om 15 uur terug om de kinderen uit bed te halen. Om 18:30 uur, als de kinderen weer in bed liggen, ga ik naar boven en heb ik wat tijd voor mezelf. Dan ga ik lekker eten wat mijn privekok voor mij gemaakt heeft en bel ik met het thuisfront voordat ik een filmpje kijk en ga slapen.

IMG-20200129-WA0004

Voor de komende 2 weken heb ik al een aantal plannen gemaakt met de manager van The Cradle over wat ik wil gaan doen totdat mama hier aankomt.

Schrijven is niet mijn sterkste kant maar Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Nicolle

1. Stella:
    30 januari 2020
    Wat gaaf! En knap van je! Mamma Nicole🤗 Trouwens schrijven gaat je ook goed af hoor! Leuk om je avonturen mee te lezen.
    Liefs, Stella x
  2. Marenka Ruiter: